mamavandrie

– of hoe het leven gewoon leuk is-

Nostalgie 25 juni 2011

Filed under: De kids — mama van drie @ 13:24

Examens voorbij dus tijd voor de grote kuis… iedere kast boven haal ik leeg en sorteer wat we het laatste jaar gebruikt hebben , wat niet, wat gaan we nog gebruiken …. wat niet… . Een doos die ongeopend is blijven staan na onze verhuis (ondertussen vijf jaar geleden) sorteer ik om te besluiten dat het allemaal voor de container is.

En dan… valt mijn oog op iets dat voor mij al lang op het containerpark lag maar waar man-lief geen afstand van kan doen.  Audio-cassettes, jullie kennen ze wel omdat jullie er ongetwijfeld net als ik uren naar luisterden, liedjes op band zetten die op dat moment hip waren op de radio ( in mijn tijd dus Jason Donovan, Kylie Minoque , Bryan Adams , de TOP 30 ,…) of nog beter… we zongen met een paar vriendinnen wat liedjes omdat we er toch van overtuigd waren dat we een betere stem hadden dan Mel & Kim of Madonna ….

En dan plots…. heb je geen cassettenrecorder meer, zijn videocassetten helemaal uit en spreekt iedereen over cd’s en DVD’s….. Je past je aan en zoekt je weg in die techniek  als ik  eindelijk begin te snappen hoe al die toestellen werken…. TATAAAAAAAAAA… MP3’s.

Het daagt me… ik ben oud aan het worden en kan niet meer volgen. Mijn vijf jaar oude zoon moet me uitleggen hoe iets werkt , zingt liedjes van Justin Bieber ( wat mama ook niet kende maar waar ze nu een grondige hekel aan heeft) en kan probleemloos op  You Tube geraken. Hij zit toch met een  vraag (hoeraaa) ‘ Mama, wat is een walkman?’  Ik zie mijn dochter dansen op Tv via een webcam-achtig iets met een mp3 speler aan vastgemaakt ( waar ik om één of andere manier toch liedjes van K3 op heb kunnen zeggen) en merk dat mijn jongste dochter nog veel sneller is in die dingen.

Vooruitgang in de technologie… ok , akkoord… maar stop nu maar even zodat ik weer kan volgen!

 

Plaats een reactie